what i was feeling today??

Feeling...
setiap manusia ada perasaan..begitu juga dengan haiwan...semuanya ada perasaan..
marah,benci,happy dah macam2 lagilah..
begitu juga dengan aku.. berlawan perasaan entah apa2 setiap hari..
macam2 aku rasa setiap hari...stress with my work sampai dah tahap nak termuntah2..tension dan sewaktu dengannya..walau macamane pun aku kena hadapi juga dan berlawan dengan pelbagai situasi..geram dengan bos aku yang suka menjerit jerit...benci aku...benci...rasa tahap nak berhenti kerja pun ada. Aku memang nak berhenti kerja tapi aku tak dapat kerja lain yang aku suka dan minat..serta sesuai dengan kelulusan aku ni..
bila tengok orang senang jek dapat kerja dan aku lak? entah...agaknya tak der rezeki lagi dan mungkin lambat...

aku percaya kepada Allah..sebagaimana dalam surah An-Nahl, ayat 1:
...sesuatu yang telah ditentukan oleh Allah pasti akan datang, maka janganlah kalian minta untuk disegerakan...

maksudnya, masa depan kan datang dengan sendirinya.
Aku hanya mampu berdoa dan berusaha dan jangan mudah putus asa..chayok anum..chayok!!
Ni pasal jodoh dan pertemuan lak..


Lagi satu kes..soal jodoh..benci gak kekadang orang mempertikaikan soal jodoh aku...entah laa aku sendiri pun tak pasti...aku ini dah bersedia ke belum..mental n fizikal aku untuk menghadapi alam perkahwinan...
mungkin ini terjadi sebab aku belum berjumpa dengan jodoh aku..that why aku jadi macam ni..
aku tak nak pakai rembat jek...n tangkap muat..esok pe2 hal siapa susah, diri sendiri jugak..bila dah masuk alam perkahwinan tak boleh nak patah balik..biarlah lambat asalkan selamat..tidaklah aku bermaksud aku ni jenis yang memilih sgt. "nobody perfect"
teringat lak aku kata2 officemate  aku cakap "perkahwinan ibarat perjudian" hehehe..lawak pun ada...
manusia cepat berubah..berubah kepada kebaikan perkara bagus alhamdulliah..tapi kalau dah kearah keburukan pe kes...????
walau bagaimanapun, aku tak akan menafikan aku jugak jeles melihat kebahagian orang lain yang  bertunang, berkahwin, dapat anak...aku tetap doakan kebahagian mereka berkekalan sehingga ke akhir hayat.

............................................


0 comments:

Post a Comment