Kerinduan Melanda




Doa untuk Ibu Bapa


Maksudnya :
 Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil



Doa ini aku akan baca setiap kali selesai solat fardu... malam ini aku terasa rindu kepada mak dan ayah yang  telah kembali mengadap ilahi sewaktu aku kecil lagi.. :'( waktu aku bersama mereka terlalu singkat..tidak banyak memori antara aku dan mereka...

Kekadang memang aku terasa kekurangan bila hendak dibezakan dengan orang lain...bila aku melihat orang lain bermanja dengan mak dan ayah mereka...aku hanya mampu tersenyum..tapi dalam hati hanya Allah jek yang tahu..paling aku tak tahan...aku akan lari..untuk menangis... :'(... dan aku tak suka untuk memberitahu kawan-kawan yang aku tak ada mak ayah....lebih baik mereka tak tahu dari mereka tahu..aku tak mau diaorang simpati dengan aku..

Walau macamane pun aku bersyukur kerana aku mempunyai mak cik dan pak cik yang menerima dan menjaga kami adik beradik sehingga sekarang.. :) 

Aku terima segala dugaan yang Engkau berikan kepada aku Ya Allah.. semua yang berlaku ada hikmahnya...aku menerima dengan penuh hati yang ikhlas..dan aku redha dengan ketentuan Mu Ya Allah..






0 comments:

Post a Comment